miercuri, 11 noiembrie 2009

De 20 de ani evităm dezastre

Aţi observat un lucru? În ultima perioadă auzim foarte des cuvântul "dezastru". "Avem nevoie de 5 miliarde de Euro pentru a evita dezastrul (plata pensiilor şi a salariilor bugetarilior)". "Avem nevoie de 1.000.000 de vaccinuri pentru a evita dezastrul (un număr astronomic de îmbolnăviri din cauza virusului gripei noi)"."Semnăm acordul cu FMI pentru a avea o centură de siguranţă în caz de dezastru.", etc.

Dacă stau să mă găndesc bine de 20 de ani noi evităm dezastre. Economice, politice, meteorologice (cu toate că pe astea nu prea am ştiu să le evităm), sportive, etc.

Urmând logica, în momentul în care eviţi un dezastru înseamnă că eşti sau ai fost foarte aproape de producerea lui. Adică, noi ca naţie trăim de vreo 20 de ani pe muchie de cuţit. Am să mă opresc numai la un aspect. Cel economic.

După anul 2008, care a marcat o creştere economică record pentru economia postdecembristă din România, am ajuns ca la finalul anului 2009 să ne aflăm pe muchie de cuţit, adică în pragul dezastrului. Am ajus să ne împrumutăm vreo 20 de miliarde de euro de la extern, şi încă pe atât de la intern, pentru a face faţă unei situaţii de conjunctură.

Cei care deţin puterea dau vina pe criza economică. Ea e singura vinovată pentru situaţia în care ne aflăm. Pesemne ne iau de proşti.

Băieţii ăştia "deştepţi" care acum se ceartă ca chiorii nu au auzit de termenul PREVENIRE. Când au văzut ce se întâmplă pe pieţele internaţionale, anul trecut, l-au luat pe NU în braţe, cu gândul de a nu băga populaţia în panică. Mai mult decât atât au votat legi care sfidau bunul simţ pentru situaţia care se prefigura. Şi după ce timp de 10 luni s-au "gândit" cum să evităm dezastrul, că de făcut ceva au făcut, dar deciziile bune au fost anulate de cele proaste, acum au ajuns în situaţia de a face ceva cu adevărat bun pentru ţara asta şi nu fac. Respectiv, să nu se mai certe pe motiv de interes.

Vin cu o întrebare pe final: De ce nu ne-am împrumutat cu 20 de miliarde de la FMI şi UE anul trecut, sau acum 2 ani, sau acum 10 ani pentru a construi infrastructură, pentru a moderniza învăţământul, pentru a ridica agricultura, şi ne-am împrumutat anul ăsta, pentru a evita dezastrul?

Cu siguranţă cei care sunt puşi să ne conducă nu ştiu că e mai simplu să previi decât să tratezi. Şi acum tratează pe principiul frecţiei la picorul de lemn.

PREVENIŢI...VOTE GREEN!

Spor la analizat!

PS: Un articol interesant despre situaţia creată anul acesta pe: http://hymerion.wordpress.com/2009/11/11/am-fi-putut-evita-situatia-in-care-am-ajuns/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu