joi, 14 mai 2009

Analiza cost beneficiu a crizei .... economice

După cum aţi putut citi în glumiţa cu tâlc postată, numai şi o singură părere bine plasată de o persoană care se dă avizată, poate întorce pe dos universul unei persoane sau a unei organizaţii.

E trist, însă se întâmplă mai ales pentru că foarte mulţi dintre noi, mizând pe faptul că persoana respectivă este "foarte bine îmbrăcată" nu ne mai punem întrebări şi nu cercetăm. La urma urmei ADEVĂRUL CA ŞI TIMPUL ESTE RELATIV. Nu mă contraziceţi pe mine ci pe Einstein, vă rog.

De aceea am să vă supun atenţiei, într-un mini serial, pe măsură ce apar ştiri legate de subiect, ce anume poate face criza din om şi din societate, punctând beneficiile.

Episodul 1: Autoturismul

Ştire (sursa Hotnews.ro):
"Numarul accidentelor a scazut cu 14% in primele patru luni ale acestui an, iar numarul mortilor cu 22%, fata de perioada similara din 2008, a declarat la RFI seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita. Statisticile sunt incurajatoare, in conditiile in care, anul trecut, circa trei mii de persoane au murit pe soselele tarii. Romania se afla printre statele cu cele mai multe accidente rutiere din UE."

Statistici:
http://www.igpr.ro/DPR/dinamica_accidentelor_rutiere_la_12_luni.pdf

Poliţia se laudă că datorită pofesionismului poliţiştilor de la rutieră s-au redus numărul de accidente. Nu comentez în nici un fel spusele lor. Afirm în schimb un singur lucru. Un eveniment complex ca acesta nu poate avea numai o singură cauză. Pe lângă motivul invocat de poliţie eu mai aduc unul. CRIZA.

Beneficiu adus de criză:

Vieţi salvate ca urmare a reducerii numărului de autoturisme în mişcare.

Motive:
1. Reducerea numărului de autoturisme comercializate de la începutul acestui an datorită crizei.
2. Reducerea numărului de autoturisme în mişcare ca urmare a impactului crizei asupra societăţilor comerciale.
3. Reducerea numărului de autoturisme în mişcare ca urmare a impactului crizei asupra persoanelor fizice.
4. Reducerea distanţelor de deplasare pentru a economisi combustibil.

Nu mi-am propus să cuantific acest beneficiu însă pentru exerciţiu puteţi încerca şi chiar îmi puteţi completa raţionamentul sau combate cu argumente, vă rog.

Beneficiarii crizei în acest caz rămân anonomi. Nu se ştie...poţi fi chiar TU.

Deci, pentru unii Criza-i ciumă, pentru alţii Criza-i mumă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu