joi, 23 iulie 2009

Eternă şi fascinantă ... Londra

AS: Pe blog încă mai apare ştampila cu Promovez lectura. Sub această deviză, în postarea de astăzi vă voi vorbi despre ultima carte pe care am reuşit să o termin de citit acum două zile. Nu este una de specialitate ci una istorico-SF.

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, prin şcoala generală mi-am zis că primul oraş pe care o să îl vizitez cu prima ocazie când o să trec graniţa, va fi Londra. Şi pe la 24 de ani mi-am îndeplinit visul. Adică da, atunci am ieşit pentru prima oară din spaţiul carpato-danubiano-pontic cu destinaţia Marea Britanie pentru un sejur de 3 luni. Pot spune că această experienţă mi-a schimbat viaţa şi la propriu şi la figurat, dar asta e o altă poveste.

Londra mi s-a părut un oraş fascinant cu un aer special şi misterios.

După trei ani şi un pic, adică cu o săptămână în urmă, am dat, pe un raft din raionul carte de la Careffour (nu vreau să le fac publicitate dar trebuia să marchez într-un fel locul) peste o carte cu titlul Londinos. Prumul meu impuls a fost să mă uit pe coperta a 4-a pentru că acolo, de obicei, sunt anumite recenzii sau este prezentat rezumatul cărţii. Ce am citit acolo m-a convins să o cumpăr.

Am inceput să o citesc şi când am terminat-o de citit, imaginea mea asupra Londrei era cu totul alta. Ca turist nu vezi decât vârful icebergului care se numeşte Londra: muzee, obiective turistice, Tamisa, pieţe, zone comerciale. În spatele acestora însă se ascunde adevărata poveste a unui oraş cu o istorie de legendă.

Această istorie a încercat autorul să surpindă prin 13 povestiri simbol. Din epoca celţilor şi până într-un viitor pobabil. Cele 13 povestiri au ca puncte comune (în toate 13 cele două elemente apar) un cuţit ca simbol al ororilor care au marcat evoluţia Londrei şi ceaţa (smog-ul modern) ca simbol al misterului oraşului.

Autorul, Bob Garcia, nu face rabat de la descrieri halucinante, folosind cuvinte tari, introducându-te într-o atmosferă unde, nu de puţine ori, pielea ţi se face de găină. Cuvinte precum, admiraţia, teama, scârba, oroarea, stupefacţia şi neprevăzutul pot descrie o carte care te introduce într-o altfel de Londră:

O adunătură de colibe în care ritualurile presupun sânge şi sex, o aşezare romană dominată de desfrâu şi pruncucidere, un oraş din Evul Mediu unde execuţiile erau urmărite precum un spectacol de circ, un City din epoca modernă şi contemporană adulterin şi confruntat cu crime diabolice şi o metropolă din viitor cu turnuri uriaşe şi distracţii precum călătoritul în timp.

O carte interzisă sub 15 ani, dar pe care o recomand pentru senzaţii tari şi cunoştinţe de istorie a Londrei, celor peste 15 ani.

Lectură plăcută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu