vineri, 21 mai 2010

Dreptul la lene ...

În ultimele zile am cam fost ocupat şi perspectiva va fi aceeaşi până la finele lunii. La birou e agitaţie, iar acasă am rămas doar băieţii să ne facem de cap.

Aşadar, postări pe teme mai ample vor fi mai puţine în următoarea perioadă, însă am să las citatele să vorbească în locul meu. Ideea mi-a venit citind Dilema Veche în care, săptămâna asta există un supliment despre Cultura corporatistă ... altfel.

Citatele de azi vor fi despre -muncă-, de unde se înţelege de ce am ales titlul de mai sus.

Aşadar:

"Oamenii care muncesc pe scaun sunt plătiţi mai bine decât cei care muncesc în picioare" - Ogden Nash

"Cel mai bun mijloc să îţi placă propria slujbă este să îţi imaginezi că nu o ai" - Oscar Wilde

"Unul dintre semnele că te apropii de o criză nervoasă este să îţi imaginezi că munca pe care o faci e teribil de importantă" - Bertrand Russell

"Nu vreau să ating nemurirea prin munca mea ... Vreau s-o ating prin a nu muri." - Woody Allen

"Când vecinul tău îşi pierde slujba, se numeşte recesiune economică; când ţi-o pierzi pe a ta, se cheamă depresie economică" - Harry S. Truman (cea mai la obiect definiţie a crizei)

"Când îţi spune cineva că s-a imbogăţit prin muncă întreabă-l: a cui?" - Don Marquis

"Dacă un om face doar ce i se ordonă este un sclav. Dacă face mai mult e un om liber." - Proverb chinezesc


PS: "Dreptul la lene" este o carte scrisă de Paul Lafargue în 1880. Un pasaj consistent din această carte puteţi citi aici. Pe scurt, prezintă o altă viziune asupra a ceea ce generează perioadele de criză economică din economia capitalistă.

THINK BIG!

Spor la analizat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu