marți, 26 ianuarie 2010

O postare ORIGINALĂ

Mi-am pus blog-ul la bătaie într-un pariu. Cum am pierdut, voi onora pariul postând ceva ce nu este scris de mine ci...logic, de cel care a câştigat pariul. Nu voi da prea multe amănunte despre persoana lui (că nu vrea să se bucure de celebritate :)), doar că lucrează în domeniul IT, la o companie care face cauciucuri (cel putin eu când aud de numele Continental, la cauciucuri mă gândesc).

În continuare prezint viziunea lui pe care şi eu o împărtăşesc despre ce înseamnă să fii ORIGINAL:

"Mi s-a cerut sa scriu despre ORIGINAL, plecând de la premisa că nu pot fi.
Hmm...adică aceasta este premisa mea, nu a celui care mi-a cerut să scriu.
Oare acceptând să scriu despre ORIGINAL din perspectiva mea, devin original??
De cand eram la şcoala (liceu), adică din perioada când deja ar fi trebuit să fim capabili să emitem idei personale, am ştiut că nu sunt capabil să mă exprim în scris.

Nu ştiu dacă e o problemă general valabilă. Am citit destul de multe păreri care se doreau ORIGINALE, dar pe care eu le vedeam ca reflexii ale opiniilor deja exprimate de alţii, şi atunci am înţeles că probabil, este de fapt imposibil să fii ORIGINAL, dar poţi fi SINCER.

Şi până la urmă, probabil că în asta constă sa fii ORIGINAL. Să spui TU ce crezi şi găndeşti, TU, în momentul în care scrii. TALENTUL e ceva util celor care creează arta, care vor sa inspire, dar ORIGINALITATEA cuiva poate fi exprimată pur şi simplu, sau poate fi percepută atunci când ascultătorul simte că vorbitorul/scriitorul cred în ce spune/scrie/exprimă.

Cel mai greu lucru, dar care mi-a ajutat cel mai mult, a fost să trec peste FRICA mea de a părea patetic. În momentul în care am spus, exprimând ce SIMT, am impresionat, şi am creat păreri acceptate ca fiind ale mele. Chiar dacă vorbeam din experienţe acumulate citindu-i pe alţii."

ORIGINAL, NU?

Din ceea ce e scris mai sus eu nu vreau decât să subliniez un singur cuvânt: FRICA. Oare unde ar fi fost acum arta, tehnica şi lumea în general dacă oameni precum Picasso, Einstein sau Copernic nu ar fi ales să fie altfel, adică ORIGINALI, sub imperiul unei societăţi care la un moment dat a ridicat FRICA la nivel de doctrină. Şi nici acum lucrurile nu s-au schimbat prea mult.

THINK BIG!

Spor la analizat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu