luni, 31 august 2009

Back to reality

Gata. S-a terminat. Concediul. A fost liniste, adica exact ce imi trebuia ca sa mi se aseze gandurile la locul lor.

Acum am revenit ... cu picioarele pe pamant, in campul muncii si al postarilor pe blog.

Si primul subiect de care am sa ma vorbesc are legatura cu un sondaj mai vechi pe care l-am postat pe blog, despre cum suportaţi criza.

Majoritatea raspunsurilor erau pesimiste.

In dimineata asta, cand am deschis calculatorul, pe status-ul de la mess al unor prieteni era postat un link. Al firmei lor, pe care abia au lansat-o in marea afacerilor.

Mi se pare un gest de curaj, total atipic "spiritului românesc". Băieţii aştia nu se uită la televizor şi nici nu ascultă ştirile? Adică ei nu au auzit că firmele se închid şi sute de angajaţi sunt daţi afară, că PIB-ul României s-a dus la vale, că Guvernul trimite în concediu forţat funcţionarii publici, că ne-am împrumutat 20 de miliarde de la FMI şi urmează să mai luăm câteva, că s-a băgat forfetarul, că e CRIZĂ?

Din discuţiile cu ei pot să vă confirm că ştiu foarte bine contextul, că urmăresc ştirile şi chiar au fost afectaţi direct de fenomenele economice care se petrec, însă nu au făcut un lucru pe care mulţi l-ar fi făcut.

Nu au adoptat atitudinea baciului moldovean din Mioriţa, aşteptând baciul CRIZĂ ca să mi-i "omoare", ci au acţionat ca adevăraţi "mith busters". Adică s-au luat cu criza la trântă şi din câte îi ştiu, o să câştige prin KO.

Cred că în vremuri de criză o astfel de atitudine face diferenţa. Pentru ei criza va fi o oportunitate şi îşi vor aminti la bătrâneţe cu plăcere de criza din 2009, cu o condiţie ... să fie perseverenţi.

Acum nu îmi mai vine în minte decât celebrul slogan de la o licoare tare: "Keep walking...".


Spor la analizat...

PS: Link-ul firmei l-am pus in partea dreapta a postărilor, la sectiunea companie. Denumirea companiei "I-novativ". Domeniul de activitate: IT, business.

Un comentariu:

  1. Este superb site-ul lor de prezentare, al celor de la I-novativ. Mult succces. Si sunt si eu sigur ca vor avea castiga mult in aceasta perioada de criza.

    RăspundețiȘtergere