sâmbătă, 26 iunie 2010

Taxa pe Valoarea Altora

Astăzi am găsit în ziarul Gândul, ediţia electronică, adică aici, această fotografie:






Fotografia este făcută după ieşirea din şedinţa prin care s-a decis creşterea TVA de la 19% la 24%. Şi aşa va rămâne, pentru că Curtea Consituţională (cacofonie intenţionată) nu îşi mai poate da cu părerea, aşa cum s-a întâmplat în cazul pensiilor.


Apropo de părerea celor din CC (îmi aduc aminte de ceva aceste două iniţiale), tot respectul pentru venerabila vârstă a judecătorilor care pozează pe acolo, dar nu ar vrea domniile lor să îşi trăiască bătrâneţile pe la "căşile" lor. Eu unul nu am cunoştinţe vaste şi excepţionale în domeniul juridic dar când aud aşa ceva scos pe gura unui judecător din CC mi se face pielea de găină. Citez:


"Măi, daca haina are două mâneci, tu îi laşi una? E făcută cu două mâneci, nu cu una. Pensia este pentru activitatea din trecut, pentru cei 30, 35 sau 40 de ani (de muncă, n.r.) şi corespunzătoare cotizaţiilor de atunci. Dumneata poţi trece peste faptul că, timp de 30 de ani, omul le-a plătit lună de lună cota de asigurare? Poţi să zici că nu a plătit-o? Sau să zici: «A plătit-o, da' nu mă interesează?» Păi nu, nu poţi".


Adică odată crescută, la pensie mă refer, nici măcar sfârşitul lumii nu o mai poate reduce, după spusele anterioare. Nu comentez nimic, spun doar că domnul cu declaraţia de mai sus, bate 70 şi ceva de ani. În cazul lui, zicala care spune "cine nu are bătrâni să îi cumpere", se poate schimba în "cine nu are bătrâni i-ar putea promova pe cei tineri".


Şi acum să revenim la fotografie. Decizia CC a dat frâu liber planurilor de rezervă ale guvernului. Şi cel mai potrivit în situaţia dată este creşterea TVA-ului. Unii o să spună, păi decât să scadă pensiile care şi aşa sunt nesimţit de mici (ca să folosesc o expresie patentată de guvern), mai bine să crească taxele. Însă cei care gândesc aşa nu văd pădurea din cauza copacilor. 


Această creştere a taxelor se traduce de fapt  în scăderi. De pensii, de salarii la angajaţii din privat şi de la stat, de nivel de trai în general. 


Şi acum îmi pun o întrebare. Dat fiind faptul că angajaţilor de la stat li se vor reduce salariile cu 25% (această prevedere e perfect constituţională conform CC), oare cum văd aceştia o a doua diminuare a salariilor cu încă 10% datorată creşterii TVA-ului?  


Şi încă una: Ceea ce se întâmplă în România zilelor noastre nu e cumva neconstituţional? Şi aici mă refer la chestii care ţin de siguranţă naţională, transpusă prin creşterea nivelului economiei subterane, creşterea riscului apariţiei fenomenului de vânzare a secretelor, creşterea criminalităţii.


În rest sunt calm. Feţele celor doi cei mai importanţi oameni din guvern la momentul de faţă, din fotografia de mai sus, denotă o cunoaştere fidelă a ceea ce se petrece cu economia românească şi îmi dau impresia de oameni cu lecţia învaţată şi care vor rămâne în cartea de istorie ca mari oameni de stat.


THINK BIG!


Spor la analizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu