luni, 21 septembrie 2009

Analiza cost beneficiu şi piaţa

Pentru această postare am vrut să rog pe cineva specializat în studii de piaţă, analize de marketing şi alte asemenea, să îmi facă o scurtă trecere în revistă, de ce îţi este necesar un astfel de studiu pentru realizarea unei ACB reuşite. Din păcate, din lipsă de timp, nu a putut să mă ajute cu o astfel de prezentare, aşa că am să vă împărtăşesc din experienţa proprie de ce "studiile de piaţă" sunt importante pentru un ACB.

Aşadar acest articol face parte din serialul ACB şi ...... sau "De unde îţi procuri datele pentru a izbândi în realizarea unei ACB?"

Am să structurez cât mai mult posibil informaţia aşa încât voi prezenta ideile în următoarea formă:

  • o analiză de piaţă bine făcută îi oferă beneficiarului o imagine asupra a ceea ce trebuie să facă pentru a-şi atinge obiectivele de dezvoltare şi ţie o imagine asupra a ceea ce ai de analizat;
  • din etapa de realizare a analizei de piaţă se pot identifica alternative de atingere a obiectivelor asumate. Această informaţie te ajută să îţi conturezi cât mai bine partea de alternative din ACB;
  • Analiza de piaţă răspunde la cele două mari necunoscute,"willingness to pay" şi "affordability to pay", în special în cazul proiectelor care propun servicii noi sau complexe. Cele două concepte au fost explicate în postările mele mai vechi.
  • Pe baza analizei de piaţă se creionează bugetul de marketing, parte componentă a bugetului proiectului şi cheltuială care trebuie luată în calcul pe perioada de operare a rezultetelor proiectului, în ACB;
  • Analiza de piaţă oferă o imagine asupra grupului ţintă vizat de proiect şi te ajută să identifici beneficii şi costuri economice şi sociale atât cuantificabile cât şi necuantificabile pentru ACB;

E posibil că ajutorul dat de analiza de piaţă pentru a realiza ACB-ul să nu se rezume doar la cele 5 puncte enumerate anterior. Am să insist, şi în momentul în care o să am părerea avizată asupra rolului analizei de piaţă pe ansamblu, de la persoana de care vă vorbeam, voi completa articolul.

Spor la analizat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu