luni, 31 ianuarie 2011

Sunt un soldat al pacii

Nici nu am ajuns la pragul psihologic al varstei de 30 de ani, ca sa am o scuza, ca m-am apucat de citit biografii.

Nu imi inchipuiam ca o sa savurez din plin placerea cititului, despre cum, personalitati marcante au evoluat, de la nastere pana la capitole intregi dedicate lor in paginile de istorie.

Totul a inceput de la o recomandare a unei persoane care a trecut de 30 de ani (macar el are o scuza) care mi-a spus de biografia lui Gandhi. Numele mi-a ramas in memorie si la o vizita prin Carrefour mi-am facut cadou primul volum al unei povesti incredibile de viata.

Inca de la subtitlu cartea te face curios. "Sunt un soldat la pacii". Superb spus, de catre un om care a transpus in viata lui niste percepte greu de digerat de multa lume din vremurile noastre.

Dupa lecturarea primului volum, nu imi ramane decat sa il incep pe al doilea. Viata lui Gandhi ramane un exemplu de daruire si de demnitate, si dincolo de ceea ce a facut pentru respectarea drepturilor omului indiferent de religie, culoare a pielii sau nationalitate, omul Gandhi a mai facut un lucru. A aratat ca puterea cuvantului si a protestelor pasnice pot fi de mii de ori mai eficiente in rezolvarea conflictelor decat confruntarea violenta. Si cand vorbesc de conflicte ma refer la conflicte ideologice.

Cred ca daca fiecare ar fi un Gandhi macar o zi pe saptamana, multe din problemele cotidiene pentru care simtim ca viata in aceasta tara e uneori insuportabila, s-ar rezolva intr-un timp foarte scurt.

Pentru cei care nu stiu cum arata omul Gandhi, priviti fotografia de mai jos:


Si acum o intrebare pentru autoevaluarea voastra morala:

Daca nu ati sti ca persoana de imagine este una dintre cele mai influente persoane din epoca sa, ce ati crede despre ea la o prima vedere?

THINK BIG!

Spor la analizat!

PS: Pentru cei interesati de subiect, cartea despre care am vorbit in postare este aceasta: http://www.buybooks.ro/gandhi-voli.html
.

Volumul doi este acesta: http://www.librarie.net/carti/144625/GANDHI-VOL-India-libera-Jose-Freches

Un comentariu:

  1. Superbe gandurile ... merita luata personal meditatia si intrebarea de la final.

    RăspundețiȘtergere